Učím na gymnáziu seminář o podnikání, ve kterém jsem si teď vymyslela projekt Naučíš mě, naučím tě - kdy si každý student rozmyslel a vybral, v čem je sám dobrý a co nás ostatní může naučit. Skákat přes švihadlo, složit Rubikovu kostku, připravit sushi, stepovat.
Když si můj ukrajinský student F. vymyslel, že nás všechny příští pondělí naučí azbuku, vůbec jsem netušila, jak silná nás teď zjevně čeká hodina.
Hodně síly přeji i bránící se Ukrajině.
A prosím, mluvme o tom všem s dětmi. Ukažme jim mapu Evropy - jak daleko/blízko Ukrajina je,
řekněme jim o Putinovi, řekněme jim o Sovětském svazu.
Mluvme s nimi o pomoci, uprchlících a solidaritě. A nezapomínejme ani na to, že děti možná mají ve třídě i ruské(!) spolužáky - stejně jako oba naši synové.
...
Moji gymnaziální studenti budou v hodině pracovat s pojmy jako invaze, NATO, SWIFT, Sberbank ... - vy si k tomu doma řekněte, co uznáte vzhledem k věku dítěte za vhodné. Ale nejen mluvme,
také poslouchejme, co naše děcka říkají. Co kde viděla, kdo co nakreslil křídou.
Načrtněme jim, jak lze pomoct - například finanční sbírkou Člověka v tísni SOS Ukrajina,
A dělejme vše pro to,
aby v našich dětech bylo dost pochopení a soucitu; a aby byly připravené pomoci i v budoucnu,
když to bude třeba.
Žádné komentáře:
Okomentovat